PATVIRTINTA
Šilutės rajono savivaldybės
Administracijos direktoriaus
2019-12-31 įsakymu Nr. A2-318
GARDAMO SENIŪNIJOS SOCIALINIO DARBO ORGANIZATORIAUS
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. Socialinio darbo organizatoriaus pareigybė yra specialistų grupės.
2. Pareigybės lygis – A2.
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
3. Gardamo seniūnijos socialinio darbo organizatorius turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
3.1. turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį socialinio darbo išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštąjį koleginį socialinio darbo išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą;
3.2. darbe vadovautis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos raštais, ministro įsakymais, savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, administracijos direktoriaus ir seniūno įsakymais, skyriaus veiklos nuostatais, pareigybės aprašymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinės apsaugos sritį;
3.3. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles;
3.4. mokėti dirbti šiomis kompiuterio programomis: Microsoft Office Word, Excel, Outlook, Internet Explorer;
3.5. gebėti naudotis dokumentų paieškos sistemomis;
3.6. gebėti planuoti, organizuoti savo veiklą;
3.7. būti pareigingam, darbščiam, mokėti bendrauti su klientais.
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
4. Socialinio darbo organizatorius vykdo šias funkcijas:
4.1. Organizuoja socialinį darbą seniūnijoje, surenka informaciją apie būtinybę asmeniui ar šeimai gauti pagalbą bei inicijuoja šios pagalbos teikimą.
4.2. Bendradarbiauja su asmeniu ar šeima, analizuoja galimus problemos sprendimo būdus, vertina asmens ar šeimos motyvaciją ir galimybes patiems spręsti savo socialines problemas.
4.3. Priima iš gyventojų prašymus ir reikalingas pažymas, nustato teisę gauti socialines pašalpas, būsto šildymo išlaidų bei išlaidų už šaltą ir karštą vandenį kompensacijas, išmokas vaikams,
duomenis suveda į kompiuterinę programą „Parama“ ir socialinės paramos informacinę sistemą SPIS, apskaičiuoja kompensacijas, suformuoja paramos gavėjų bylas, jas pateikia Socialinės paramos skyriui. Išmokų gavėjų pateiktus dokumentus saugoja gavėjo byloje, baigus mokėti – bylas laiku perduoda į archyvą.
4.4. Dirba su socialinių išmokų apskaitos sistema „Parama“, socialinės paramos šeimai informacine sistema SPIS, duomenų registrais (SODRA, GVDIS, Užimtumo tarnyba, NMA, NDNT, REGITRA, Mokinių registras, Studentų registras, ŽŪ technika, Gyvūnų registras) bei kitomis sistemomis, kurios reikalingos išmokų ir paslaugų skyrimui.
4.5. Priima asmenų prašymus dėl maisto produktų ir higienos prekių iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems fondo gavimo, numato teisę juos gauti. Paruošia gavėjų sąrašus, juos pateikia Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugijai. Maisto produktus išdalina gavėjams pagal sudarytus sąrašus.
4.6. Priima gyventojų prašymus bei sudaro paramos gavėjų sąrašus dėl paramos maisto produktais gavimo iš labdaros ir paramos fondo „Maisto bankas“. Pagal sudarytus sąrašus paramą išdalina ir ataskaitas pateikia Socialinės paramos skyriui, labdaros ir paramos fondui „Maisto bankas“. Bendradarbiaujant su labdaros ir paramos fondu dalyvauja jo rengiamose „Maisto banko“ akcijose.
4.7. Organizuoja seniūnijos Piniginės socialinės paramos komisijos darbą, tikrinant bendrai gyvenančių arba vieno gyvenančio asmens buities gyvenimo sąlygas, pajamas, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktus.
4.8. Lanko vienišus asmenis, neįgaliuosius ir socialiai remtinas šeimas. Pagal poreikį ruošia ir teikia Skyriui informaciją apie seniūnijoje gyvenančius vienišus pensininkus, neįgaliuosius bei kitus socialiai remtinus asmenis ir šeimas.
4.9. Teikia gyventojams konsultacijas piniginės socialinės paramos, materialinės paramos ir išmokų skyrimo, mokėjimo ir kitais klausimais.
4.10. Dalyvauja ruošiant ir įgyvendinant įvairias socialines programas seniūnijos gyventojams.
4.11. Vertina asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ir esant reikalui suformuoja bylą dėl socialinės priežiūros paslaugų, trumpalaikės (ilgalaikės) socialinės globos paslaugų skyrimo. Atlieka asmenų, sukakusių senatvės pensijos amžių, asmens veiklos ir gebėjimų dalyvauti vertinimą.
4.12. Teikia ataskaitas ir kitą informaciją savivaldybės Administracijos direktoriui, Socialinės paramos skyriui, kitiems savivaldybės padaliniams ir seniūnui pagal kompetenciją.
4.13. Nuolat bendradarbiauja su savivaldybės teritorijoje veikiančiomis socialines paslaugas teikiančiomis įstaigomis ir organizacijomis, kitomis institucijomis socialinės paramos teikimo seniūnijos gyventojams klausimais.
4.14. Vykdo kitus Administracijos direktoriaus, Socialinės paramos skyriaus vedėjo ir Seniūnijos seniūno pavedimus žodžiu ir raštu pareigybėje priskirtais klausimais.